Sırbistan ,NATO'yu Reddetti


Sırbistan Cumhurbaşkanı Aleksandr Vucic, Belgrad'ın NATO'nun bir parçası olmak istemediğini söyledi.

Moskova'da Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'le görüşmesinin ardından basına açıklamalarda bulunan Sırbistan lideri, NATO'nun bir parçası olmak istemediklerini, Sırbistan'ın askeri tarafsızlığını koruma arzusunda olduklarını belirtti.

“Görüşmemizin 15 dakikasını ayırdık”

Sputnik’in haberine göre "Genel olarak bölgedeki durumu konuştuk. Sadece Batı Balkanlar'da değil, daha geniş kapsamda yaşananları ele aldık. Ben, özellikle NATO ile ilgili tutumumuzu anlattım; bu önemli bir bölümdü, görüşmemizin 10-15 dakikasını aldı'' diye konuşan Vucic, şu vurguyu yaptı:

''Putin'e, NATO da dahil tüm askeri ittifaklarla makul ilişkilere sahip olduğumuzu, ancak Sırbistan'ın NATO'nun bir parçası olmak yönünde hiçbir arzusu, hedefi ve isteği bulunmadığını söyledim."

Sırbistan'ın askeri tarafsızlığını koruma amacı doğrultusunda ordunun güçlendirilmesi üzerinde çalıştıklarını anlatan Vucic, "Ülkemize yönelik her türlü olası saldırıya karşı koyabilecek durumda olmak istiyoruz. Bu konuda Rusya'nın desteğini aldık" dedi.

Yorumlar