Nogay Türkleri tarafından her yıl gelenek haline getirilen ve bu yıl Hollanda Nogay
Vakfı’nın evsahipliğinde Amsterdam’da 4.'üncusü düzenlenen Nogay Türkleri Uluslararası
Futbol Turnuvası "kardeşlik ve dayanışma" sloganlarıyla gerçekleşti. Çekişmeli maçların
yapıldığı şampiyonada, Hollanda takımıyla finale kalan Rusya’nın Şapten takımı kupa’nın
sahibi oldu.
Hollanda Nogay Vakfı’nın evsahipliğinde "kardeşlik ve dayanışma" sloganı ile bu yıl dördüncü
kez düzenlenen Uluslararası Nogay Türkleri Futbol Turnuvası’na, Gölcük Kaymakamı Mustafa
Altintaş, Ankara Nogay Gençlik Spor Derneği Başkan yardımcısı Engin Demirok, Almanya
Nogay Dernek Başkanı Fatih Polat, İsveç Nogay Dernek Bşkanı Mecit Candemir, Norveç
Dernek Başkanı Nizamettin Demiröz ve Başkan yardımcısı Musa Taşbaş, Romanya Nogay
Dernek Başkanı Zaid Ali Nasip, Rusya Nogay Dernek Başkanı Kaytarbıy, Hollanda Nogay Vakfı
Gençlik Kolları Başkanı Çagrı Kutlu, Nogay Türklerinin ünlü Halk Müziği Sanatçısı Arslanbek
Sultanbekov, Nogay Pop ve Caz müziğinin sevilen sanatçısı İslam Satirov ve Hollanda’daki
Nogay Türkleri yanısıra sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşti.
Nogay Türkleri arasında gerçekleştirilen turnuva sonrasında konuşan Hollanda Nogay Vakfı
Başkanı Orhan Demirci, kardeşliğin öneminden bahsederek, turnuvanın dayanışmayı,
dostluğu pekiştirmesine ve farklı ülkelerden gelen Nogay gençlerinin bir araya gelerek
kültürel bağlarının güçlenmesine fırsat olduğunu söyleyerek sözlerine şöyle devam etti:
"Güzel bir organizasyon gerçekleştirdik. Hollanda’nın dört bir yanından gelen futbolseverleri
sahada ağırladık. Sporun özellikle futbolun birleştirici yönlerini ön planda tutarak, dünyanın
çeşitli ülkelerinden gelen Nogay Türklerinin birlik ve beraberliğini, dayanışmasını yaşatmaya
çalışırken öte yandan Turnuva sonrası gerçekleştirilen toplantılarımızla, Türk kültür ve
ananelerini, Nogay dilinin ne kadar önemli olduğunu anlatıyoruz. Ayrıca, bu organizasyonda
bize maddi ve manevi destek veren, yalnız bırakmayan, emeği geçenlere teşekkürü bir borç
bilirim.’’dedi.
İlk olarak 2015 yılında Moskova’da düzenlenen Nogay Türkleri Futbol Turnuvası’nın ikincisi
2016’da Ankara, üçüncüsü 2017’de Oslo ve dördüncüsü ise 2018’de Amsterdam’da
gerçekleştirilen Turnuva’ya Hollanda'nın yanı sıra Rusya, Almanya, Norveç, İsveç ve
Romanya'dan 6 takımın katıldığı final karşılaşmasında ev sahibi Hollanda ile karşı karşıya
gelen Rusya’nın Nogay-El Şapten takımı rakibini yenerek şampiyon oldu. Geçen yıl Norveç'in
Başkenti Oslo'da düzenlenen turnuvada da şampiyon olan Rusya takımı ikinci kez kupanın
sahibi oldu. Turnuvayı Hollanda ikinci, Romanya da üçüncü olarak tamamladı.
Ankara’da 2016 yılında düzenlen ve 12 takımın katıldığı Nogay Türkleri Futbol Turnuvası'nda
şampiyon olan Türkiye takımına Hollanda yetkililerinin vize vermemesi nedeniyle Türkiye
turnuvaya temsilci gönderemedi.
Yapılan maçların ardından düzenlen törende, takımlara kupa ve madalyalarını Gölcük
Kaymakamı Mustafa Altintaş, Ankara Nogay Gençlik Spor Derneği Başkan yardımcısı Engin
Demirok, Almanya Nogay Dernek Başkanı Fatih Polat, İsveç Nogay Dernek Bşkanı Mecit
Candemir, Norveç Dernek Başkanı Nizamettin Demiröz ve Başkan yardımcısı Musa Taşbaş,
Romanya Nogay Dernek Başkanı Zaid Ali Nasip, Rusya Nogay Dernek Başkanı Kaytarbıy ve
Hollanda Nogay Vakfı Gençlik Kolları Başkanı Çagrı Kutlu, verdi.
Dostluk ve kardeşlik duygularının hâkim olduğu maçlarda, farklı ülkelerden gelen Nogay
gençlerinin rakiplerine yönelik centilmen tavırları dikkat çekerken, Turnuva’nın sonunda
Nogay Halk Müziği Sanatçısı Arslanbek Sultanbekov ve Nogay Pop ve Caz müziğinin sevilen
sanatçısı İslam Satirov türküleriyle organizasyona renk kattılar.

Yorumlar
Yorum Gönder