Meyve Sularının Meyve Oranı Düşürüldü


Artan maliyetler ve meyve nektarlarına getirilen yüzde 10'luk ÖTV sonrasında bazı meyve suyu üreticileri meyve oranını düşürme yoluna gitti. İçinde yüzde 40 meyve olan bir içecekteki meyve oranının yüzde 10 kadar indirildiği ifade edildi.

Yılbaşında meyve nektarına getirilen ÖTV ve artan maliyetler nedeniyle üreticiler farklı yollara başvurmak zorunda kaldı.

Hürriyet'ten Burak Coşan'ın haberine göre, içinde yüzde 25 ile yüzde 99 arasında meyve bulunan ve meyve nektarı olarak adlandırılan meyve sularındaki meyve oranları bazı firmalarca düşürülmeye başladı.

Örneğin içinde yüzde 40 meyve barındıran meyve nektarındaki meyve oranını yüzde 10'a kadar düşürenler oldu.

Böylece Türk Gıda Kodeksi'ne göre meyve oranı yüzde 10'a düşürülünce içeceğin kategorisi de değişti. İçinde yüzde 10 ile yüzde 24 arasında meyve barındıran içecekler ‘meyve suyu' değil ‘meyveli içecek' olarak adlandırılıyor.

Yorumlar