Bu yıl ilk kez düzenlenen “ Burada Müzik Var “ etkinliklerinin, kapanış konserinde dünyaca ünlü piyanist ve besteci Fazıl Say sahne aldı. Pazar gecesi Moda Kayıkhane’de gerçekleşen konserde Fazıl Say, Türk edebiyatının unutulmaz şairlerinin şiirlerini besteleyerek yaptığı “İlk Şarkılar” albümünde yer alan parçaların ağırlıkta olduğu bir repertuarla izleyici karşısına çıktı. Kapıda kuyrukların oluştuğu konserde Fazıl Say’a solist Serenad Bağcan eşlik etti.
Konserine Nâzım Hikmet’in ülke özlemini anlattığı ‘Memleketim’ şiiriyle başlayan Fazıl Say, İlk Şarkılar repertuarının dışında, Gershwin’in popüler caz şarkısı “Summertime” ve Aşık Veysel’in “Kara Toprak” eserini yorumladı. Program sonunda seyircilerden büyük alkış alan Fazıl Say, üç kez sahneye çağırıldı.
Konser boyunca seyirci ile diyalog içinde olan Fazıl Say, dünyanın çok çeşitli ülkelerindeki caz kulüplerinde bu tarz konserlerin verildiğini söyleyerek ”Dinleyicilerle bu tür mekanlarda daha yakınlaşıyorum. Daha çok insanla buluşma şansımız oluyor. Bir senfoni orkestrasıyla da bu tür mekanlarda konser vermek isterim’’ dedi.

Yorumlar
Yorum Gönder