İran dün gece Suriye’nin doğusundaki IŞİD hedeflerini vurduğunu açıkladı.
İran Devrim Muhafızları, resmi haber ajansı Sepah üzerinden yaptığı açıklamada, dün gece yerel saatle 02.00’de Suriye’nin doğusunda IŞİD’i hedef alan füze saldırısı gerçekleştirdiğini duyurdu.
Açıklamada saldırının, 22 Eylül’de İran’ın Huzistan eyaletine bağlı Ahvaz kentinde, İran Devrim Muhafızları’nın geçit töreni sırasında düzenlenen silahlı saldırıya yanıt olarak gerçekleştirildiği belirtildi. İran’ın batısındaki Kirmanşah kentinden atılan balistik füzelerin Suriye’nin doğusundaki Deyrezzor’un Ebu Kemal ilçesini vurduğu bildirildi.
25 kişinin öldüğü, 69 kişinin yaralandığı Ahvaz saldırısı hem IŞİD hem de İran’da faaliyet gösteren Arap ayrılıkçı grup El-Ahvaziye tarafından üstlenilmişti.

Yorumlar
Yorum Gönder